Dag 1 - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jennice Pengel - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jennice Pengel - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: jennicepengel

Blijf op de hoogte en volg Jennice

20 Juni 2011 | Portugal, Lissabon

Ik ben nu op school.
Ik ben netjes opgehaald van het vliegveld door Maria (van de school). Zij sprak meteen portugees tegen mij. Mijn spraak werd op de proef gesteld maar het ging ok. Zij kon mij verstaan. Haar moeder komt uit Kaap-verdie.

Rugzak rugzak: Gisteren ben ik als Dora the explorar op onderzoek uit gegaan in de buurt. Ik heb een korte uitleg gekregen van mijn gastvrouw (lieve vrouw trouwens). Net als in Nederland heb je poortjes waar je doorheen moet.
Ik verblijf in de buurt van entre campos en moest naar Saldanha ( dat zijn twee haltes met de metro).
Ik heb een tonijn salade gegeten bij Atrium. Die vrouw keek mij hoodschuddend aan toen ik een poging deed om mijn bestelling te plaatsen.

Op de terugweg zat er een man schuintegenover mij en die keek de hele tijd naar me. Volgens mij zie ik er toch wel als een toerist uit :(
Hij, nou zijn voeten dan, leken op die van Frodo (Lord of the rings) niet normaal meer. Als je dan al beslist om slippers aan te trekken...get a pedicure, please. And stop looking at me!!


Anyway vandaag moest ik een test ondergaan om mijn portugese kennis te waarderen......Ik zit in de niveau 1/2 klas. Het voordeel is dat ik alles weer opnieuw leer maar het nadeel is dat een aantal he-le-maal niets weten...that sucks a..

Ik heb me opgegeven voor een proeving van Vinho do porto om 16:00 uur. O ja we lopen hier een uur achter....so you know.

Tot snel maar weer...

  • 20 Juni 2011 - 12:25

    Saienne:

    Hi sis, ik vind het zo leuk te lezen dat je nu al echt dingen DOET. Vind het btw wel tough dat je Portugees durft te praten! Ben trots op je liefie!

    Kus en knuffel
    Sammetje en cheroompje <3

  • 21 Juni 2011 - 07:56

    Robert:

    Ben trots op je! Vind t heel knap dat je dit onderneemt. Ga ervoor!

    X Robert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Lissabon

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2011

01 juli 2011

01 Juli 2011

30 juni

01 Juli 2011

29 juni

29 Juni 2011

28 juni

29 Juni 2011

27 juni
Jennice

I am going to Lissabon for two weeks.

Actief sinds 15 Juni 2011
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 8272

Voorgaande reizen:

15 November 2012 - 29 November 2012

I am back

19 Juni 2011 - 02 Juli 2011

Lissabon

Landen bezocht: