23 juni - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jennice Pengel - WaarBenJij.nu 23 juni - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jennice Pengel - WaarBenJij.nu

23 juni

Door: jennicepengel

Blijf op de hoogte en volg Jennice

27 Juni 2011 | Portugal, Lissabon

23 juni

Ik was superbrak na het feest. Ik had heeel erg veel moeite om op te staan.
In de klas was ik niet helemaal bij. Was bijna in slaap gevallen hahaha gelukkig had ik in onze pauze buiten een koffie gehaald. Daarna ging het wel weer.
O ja in mijn klas zit een man en hij praat exact als mr Garrison hahahaha ik ga helemaal stuk wanneer hij praat.
En o ja er was drama. Er zit een Italiaanse of Duits weet niet waar ze vandaan komt maar anyway. Die sma (vrouw) was al een beetje fruz (geïrriteerd) vanaf dag1. Ze zit dus bij mij in de klas. Ze kan geen Portugees verstaan omdat ze de fonetica niet kent. Dus...... Al een paar dagen word ze para (gek) wanneer de docent iets in het Engels uitlegt. Maar in een andere taal verstaat ze het ook niet!!!! En wanneer de docent vraagt of ze haar vraag in haar eigen taal kan stellen.....kan ze het ook niet. Nou ik weet niet hoor maar misschien kan ze wel gebarentaal ofzo. Maar goed. Het verhaal. Ik begreep iets niet, dus stelde een vraag in het Portugees. De docent legt het uit in Engels. Die sma krijgt opeens d'r winti (ze begint te razen en tieren) praat in het Duits dat de docent geen Engels mag spreken want ze begrijpt niets etc. Pakt met omin drama haar boeken en tas en stormt naar buiten pfffffff. Was echt niet nodig. (dit was de verkorte versie)

Na de les was ik eigenlijk van plan om vroeg naar bed te gaan maar ik heb met Niky en Marta in het centrum gelopen. We hebben een ijsje gegeten bij Santini (dikke rij want het schijnt de beste ijs evver te zijn) En zijn daarna naar het park (parque estrelle) gegaan. Daar hebben we onze huiswerk gemaakt onder het genot van live jazzmuziek. Daarna hebben niky en ik wat gegeten en ben vroeg naar huis gegaan en lag vroeg in bed.
Morgen weer super veel om te doen.
Love Lisboa